dinsdag 3 maart 2020

005: Oudenaarde, Zaterdag 12 juli 2008, 20,7 km. (82,7 km.)



Op 12 juli, waren we toe aan onze eerste officiële wandeling in clubverband, in Oudenaarde. Voorheen konden we in het wandelboek Marching het volgende vernemen: ‘Zaterdag – samedi 12/7/2008 – 9700 Oudenaarde (Oost-Vl) – Adriaan Brouwertochten – 7-10-15-20 km. Start: K.B.O. Sint-Walburga, Smallendam 25, Oudenaarde. Abdij Beaulieu, Beaulieupad, recreatiezone Donkvijver. Prachtige wandeling door de ongerepte natuur. Gezinsvriendelijke tocht. Tal van randanimaties in het kader van Stedelijke viering Vlaanderen Feest! Voor iedere deelnemer een gratis Adriaan Brouwerbiertje! Unieke sfeer!...’ Op maandag 29 september 2008 omstreeks 14:27 uur, werd door wandelmaatje het volgende wandelverslag geschreven:

“Na de Mesa dacht ik een geoefend wandelaar te zijn. Niets was minder waar toen ik deelnam aan een wandeling in Oudenaarde. Ingericht door de plaatselijke wandelclub ‘Hanske De Krijger’, bedroeg deze tocht slechts 20,7 km. Het glooiende parcours verraste mij compleet, al was het er mooi en goed bewegwijzerd. Toen de laatste controlepost in zicht kwam sleepte ik mij er bijna naartoe. Maar het leerde mij ook dat er in Vlaanderen schitterende plekjes verborgen zijn en dat er nog voldoende groen is. Het koren tierde welig op de velden en de kleuren langs de wegen brachten soms de nodige rust. Er was net een optocht vol folklore die we even bewonderen konden. Ik was blij dat ik naar de auto kon. Maar oefening baart kunst, en de volgende keren zou het alsmaar beter gaan.”

We eindigen met een blik in ons wandelboekje. Na afloop noteerden we het volgende: ‘Prachtige wandeling als eerste kennismaking, Oudenaarde, Bevere, Wortegem... en tot slot een Adriaantje gratis. Historisch kamp onderweg’. Wandelmaatje hield het bij de volgende bemerkingen: ‘Mooi parcours, afwisselend en goed bewegwijzerd. Controle goed in orde’. Meteen stonden de eerste 20,7 km genoteerd in het wandelboekje.

1 opmerking:

  1. Deze wandeling zal ik allicht nooit vergeten: niet zozeer om het landschap dan wel dat ik nu nog altijd niet weet hoe ik in de TUB ben geraakt. ☺

    BeantwoordenVerwijderen